Предстоят серия от срещи между студентите на Софийски Университет „св. Климент Охридски“ и Студентски Съвет на Университета.
Срещата във ФМИ се осъществява с помощта на ФСС на ФМИ.
Ще се състои на 07.06.2013г. от 18:00 часа.
(По-късно ще добавим къде по-точно)
Поканени са всички, които искат да вземат отношение по поставените теми.
Цел на срещата:
1. Установяване на проблемни точки от всякакво естество, които по един или друг начин смущават нормалното протичане на образователния процес и съпътстващото го пребиваване в дадения факултет;
2. Набиране на идеи за възможни промени и допълнителни промени от всякакво естество, които биха оптимизирали и повишили ефективността от обучението, както и общия конфорт сред студентите в и извън образователния процес.
Участници:
Студенти, за които може да се гарантира, че имат смислени предложения по някои от насоките, които са изложени.
Насоки за предложения:
1.Образователен процес:
1.1. учебен материал, учебен план и учебен график:
-липса на профилираност в дадената специалност, вкл. до 4-ти курс;
-въвеждане на свободноизбираеми дисциплини;
-промяна в съотношението между задължителните и изборните дисциплини;
-възможност за по-ранно специализиране/профилиране в дадени направления от научната дисциплина, която се изучава в дадена специалност,
-съвременност и адекватност на съдържанието от изучаваните дисциплини – както на задължителните, така и на избираемите;
-въвеждане поне под формата на възможни (по желание) изборни дисциплини на предмети с хуманитарен характер, с оглед повишаване гражданската образованост и компетентност на студентите,
-липса на съобразяване при изготвяне на седмичната програма (разкъсаност на лекциите);
-други;
1.2. начин на организиране на образователния процес в лекциите и семинарите:
-засилване на интерактивност и взаимодействието между преподавател и следващ в онези дисциплини, където характерът на предмета го позволява,
-по-адекватно и отговорно отношение на преподавателя към образователния процес и студента, вкл. възможността за активна обратна връзка от студенти към ФСС и др. органи, които да сигнализират за неадекватно поведение на преподавател/и,
-предварително съхраняване във виртуалното пространство на нужната за провеждането на занятието информация, за да е възможно занятието да протече с повече обсъждане върху вече усвоен материал, а не просто с изчитане на учебника пред студентите;
-повече практически и казусно-ориентирани занятия отново там, където дисциплините го позволяват;
-обезпечаване на средства за онагледяване и прилагане в реално време на знанията и уменията, които се преподавата,
-други;
1.3. клубна дейност сред студентите:
-по-голямо съдействие при наченки на желание за самоорганизиране сред студентите за някаква смислена дейност;
-съдействие на желнията на студенти за иницииране на публични лекции, отворени дебати, покани на чуждестранни преподаватели и пр.
2. Професионална реализация (заетост):
2.1. възможност за стажове и практики, които университетът (или дори държавата) да осигурява – било в държавни, било в частни предприятия и учреждения., било в собствените си зве1на;
2.2. проектна дейност, в която да се въвличат студентите (респ. провеждането на по-голям брой семинари, които разясняват и създават умения за проектна дейност);
3.Инфраструктура и материално-битови условия във факултета:
3.1. състояние на тоалетните,
3.2. наличие на свободно пространство
3.3. наличие на студентски стол в близост до факултета
3.4. други.
NB: Възможно е в дадена специалност много от посочените проблеми в точките да са разрешени (частично или напълно); нека обаче се каже всичко по точките, където нищо не е покътнато и си е все същата назадничава работа.
0 Коментара